Mobil

+420 792 336 557

E-mail

textyodmarie@gmail.com

Jsem vám k dispozici

Po - Pá: 9 - 17

Nás copywriterů pobíhá po virtuálním světě docela dost. Každý jsme jiný, ale všichni hledáme ten správný match v podnikatelském světě. Rádi pomůžeme, jen naše dovednosti mají své limity.


To, že copywriter většinu svého pracovního času píše, tušíme nejspíš všichni. Co všechno takový copík běžně zvládne natextovat? 

  1. Články – PR články, SEO články, rozhovory, blogové články, články do magazínů
  2. Příspěvky na sociální sítě
  3. Newsletter
  4. Webové stránky nebo microsites
  5. Reklamní letáček
  6. Banner
  7. Slogan

Ovšem tady pozor. Platí, že teorie se nerovná praxe. I když teoreticky všichni umíme napsat „tak nějak všechno“, bývá pravidlem, že každý copík je v jedné disciplíně silnější a v další slabší. Někdo dokáže vykouzlit skvělý slogan a jiný nadatluje články, co nejdou přeskočit. Stejné je to i u témat – ne všichni zvládneme s lehkostí psát o financích a ne každý umí chutně pojmout gastronomická témata. 

Zároveň, i když se může zdát, že zvolit vhodná slova pro slogan nebo reklamní banner, je jednodušší, protože jsou to kratší formáty, tak jednoduché to není. Slogany jsou královskou disciplínou copywriterů a vymyslet jeden výstižný vyžaduje čas, trpělivost a velkou znalost produktu i cílové skupiny.

To jen, abyste pak nebyli překvapení fakturou poté, co od nás dostanete zpět slogan o 3-5 slovech. Je to opravdu těžší, než se zdá.

Co pro vás copywriter (bez širší působnosti) neudělá?

Webové stránky

A teď tím nemyslím textaci webu, protože tu pro vás copík udělá většinou rád. Myslím tím zprovoznění webovek od začátku do konce – od nastavení WordPress šablony přes vzhled až po kódování.


Grafiku 

Zatímco napsat text příspěvku copywriter zvládne levou zadní, nejde automaticky předpokládat, že pro vás k tomu vytvoří i grafiku. I když se copy a grafika ve výsledku propojí v jeden celek, jsou to dvě úplně jiné dovednosti. V případě, že potřebujete copy i grafiku, zkuste pro spolupráci oslovit spíš social media specialistu nebo manažerku, která pro vás dokáže připravit obojí.

Na stejný problém narazíte i v případě letáčku a jakéhokoli jiného formátu, který vyžaduje hlubší znalosti grafiky. Texty ano, grafika jen někdy.


PPC nebo CPC reklamu

Přestože pro vás copywriter milerád netextuje reklamní bannery na Facebook, Instagram nebo na váš web, už nemusí být v jeho silách, reklamu spustit. Abyste reklamu správně zacílili a oslovili tu nejlepší skupinu potenciálních klientů, spojte se raději ještě s jedním profíkem – PPC specialistou.

Na závěr je důležité říct, že spousta copíků už je v dnešní době multifunkčních. Vždycky je ale lepší se ptát, než jen dopředu předpokládat. Sdílejte s námi proto co nejpodrobněji vaši představu, než se pustíme do práce. A my ji převedeme do reality tak dobře, jak jen umíme.

Lovu správných copíků zdar :).

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *